MIDBRAIN ( OTAK TENGAH )

Published May 4, 2012 by liafathir

Midbrain activation is a new hot topic now. When we were children we read about superheroes that can see through wall. We saw in movies that a kung-fu master can fight with his eyes blinfolded. Midbrain (mesencephalon) is one part of brain that has a controlling function. Midbrain is act like a brain manager to manage the function of right and left brain. When we were a baby, our midbrain functioned well.

After 5 years old, midbrain of most of us becomes less active. Midbrain looses its capability to manage the left and right brain. The manager becomes lazy now. What happened with the left and right brain? Because this brain is the bigger brain, they still functioned well, but without the manager. These two big brains compete each other. Depend of the circumstances and character, one of the brains became a winner, and the other became looser.

If the left brain is the winner, left brain is used to solve most of the problem. We call this child left brain dominant. Children with left brain dominant usually good at math, physic, or other science and engineering studies. These children is considered high IQ

If the right brain is the winner, right brain is used to solve most of the problem. We call this child right brain dominant. They are usually good at art, performance, with lots of friends around. These children is considered high EQ

After midbrain activation, the midbrain is activated, it will regain control. Problems will be solved by left and right brain together. The whole brain will gain better performance. Children will enjoy developing all their brain potential. Without midbrain activation we can train left brain and right brain together. Without the manager, the battle continues. Right brain will compete against left brain. If not competing they will work as 2 different entities. There are only a poor coordination between left and right brain.

Improved concentration is one of benefit children gain after midbrain activation. When the child did something, there is more brain cell (neurons) from both left brain and right brain that involved. This will surely improve the child’s concentration. Surprising enough, children with active midbrain can see with their eyes blindfolded. Blindfold Reading Method is a learning method to train the midbrain. This is a bonus for the child. Not much daily activity can be done with our eyes blindfolded. But this bonus is precious especially for them that loose their sight.

OTAK TENGAH
Aktivasi otak tengah adalah topik hangat sekarang ini. Ketika kita masih anak-anak kita membaca tentang pahlawan super yang dapat melihat melalui dinding. Kami melihat di film-film yang kung-fu master dapat melawan dengan mata tertutup. Otak tengah (mesencephalon) adalah salah satu bagian otak yang memiliki fungsi pengendali. Otak tengah adalah bertindak seperti seorang manajer otak untuk mengelola fungsi otak kanan dan kiri. Ketika kita masih bayi, otak tengah kita berfungsi dengan baik.

Setelah 5 tahun, otak tengah dari sebagian besar dari kita menjadi kurang aktif. Otak tengah kehilangan kemampuan untuk mengelola otak kiri dan kanan. Otak tengah menjadi malas sekarang. Apa yang terjadi dengan otak kiri dan kanan? Karena otak ini adalah otak lebih besar, mereka masih berfungsi dengan baik, tetapi tanpa manajer. Kedua otak besar bersaing satu sama lain. Tergantung dari keadaan dan karakter, salah satu otak menjadi pemenang, dan yang lainnya menjadi lebih longgar.

Jika otak kiri adalah pemenang, otak kiri digunakan untuk memecahkan sebagian dari masalah. Kami menyebutnya otak kiri anak dominan. Anak-anak dengan ilmu otak kiri yang dominan biasanya pandai matematika, fisika, atau lainnya dan studi rekayasa. Anak-anak ini dianggap IQ tinggi

Jika otak kanan adalah pemenangnya, otak kanan digunakan untuk memecahkan sebagian dari masalah. Kami menyebutnya otak kanan anak dominan. Mereka biasanya bagus dalam seni, kinerja, dengan banyak teman di sekitar. Anak-anak ini dianggap EQ tinggi

Setelah aktivasi otak tengah, otak tengah diaktifkan, ia akan mendapatkan kembali kontrol. Masalah akan diselesaikan oleh otak kiri dan kanan bersama-sama. Seluruh otak akan mendapatkan kinerja yang lebih baik. Anak-anak akan menikmati mengembangkan semua potensi otak mereka. Tanpa aktivasi otak tengah kita dapat melatih otak kiri dan otak kanan bersama-sama. Tanpa manajer, pertempuran terus berlanjut. Otak kanan akan bersaing dengan otak kiri. Jika tidak bersaing mereka akan bekerja sebagai 2 entitas yang berbeda. Hanya ada koordinasi yang buruk antara otak kiri dan kanan.

Peningkatan konsentrasi adalah salah satu keuntungan manfaat anak-anak setelah aktivasi otak tengah. Ketika anak melakukan sesuatu, ada lebih sel otak (neuron) dari kedua otak kiri dan otak kanan yang terlibat. Ini pasti akan meningkatkan konsentrasi anak. Cukup mengejutkan, anak-anak dengan otak tengah aktif dapat melihat dengan mata tertutup. Cara Membaca penutup mata adalah metode belajar untuk melatih otak tengah. Ini adalah bonus bagi anak, Tidak banyak kegiatan sehari-hari dapat dilakukan dengan mata tertutup. Tapi bonus ini sangat berharga terutama bagi mereka yang kehilangan penglihatan mereka.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: